בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות

בין הכלים החשובים שיכולים לסייע לכם להחזיר כספים ששילמתם שלא לצורך למדינה וכאשר מדברים על ניהול כספי נכון, בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות זה הכלי שיוכל לסייע לכם. ע”פ נתוני רשות המיסים, כ-70% מהשכירים במדינת ישראל זכאים לקבלת החזרי מס, אך יחד עם זאת, רק כמחצית אכן מגישים בקשות כמדי שנה.

בשנת 2023, החזר המס הממוצע לנישום עמד על כ-3,500 ש”ח כאשר סך ההחזרים שהוענקו לאזרחים עמד על כ-2.5 מיליארד שקלים. הנתונים הללו למעשה מצביעים על העובדה שישנם מליוני שקלים שנותרים בקופת המדינה רק בגלל היעדר הידיעה או בעקבות תהליך מסורבל. מדובר בתהליך אשר מאפשר לכם לבדוק אם אכן שילמתם מיסים יתר על המידה בשנים האחרונות, ובהתאם לכך גם לקבל החזר ישירות לחשבון הבנק שלכם.
שימו לב, מדובר בתהליך יחסית פשוט, אך יחד עם זאת גם חשוב להכיר את השלבים השונים של תהליך הבדיקה ולהבין מי זכאי לקבלת החזר וכיצד ניתן לבדוק זאת בצורה הנכונה.

תהליך זכאות להחזר מס

על מנת להבין אם הנכם זכאים מלכתחילה לקבל החזר מס מהמדינה, עליכם להכיר את התנאים המזכים אתכם. לרוב, זכאות להחזר מס מתקיימת במקרים בהם שולמו יותר מיסים מהנדרש בשל סיבות כאלו ואחרות, כמו למשל חישוב שגוי של נקודות הזיכוי, שינוי בתנאי השכר במהלך השנה, תרומות למוסדות מוכרים, הפקדות לקרן פנסיה ועוד. תהליך בדיקת זכאות להחזר מס לפי תעודת זהות בין היתר כולל הגשה של בקשה למס הכנסה לצד צירוף כלל המסמכים הנדרשים הרלוונטיים אשר מוכיחים את זכאותכם, כמו למשל אישורי הפקדה, תלושי שכר ואף אישורים על הוצאות מוכרות.

תהליך זכאות החזר מס לשכירים

עבור שכירים, פעמים רבות מתבססת הזכאות על פרמטרים שונים, כמו למשל הפסקות עבודה, שינויים בתנאי העסקה, תשלומים חד-פעמיים כמו למשל פיצויים או בונוסים, הפקדות לקרן פנסיה, נקודות זיכוי לא עדכניות, הפקדות לקופות גמל, תרומות למוסדות מוכרים ועוד. כמו כן, שכירים יכולים לבדוק את זכאותם על ידי טופס 135 של רשות המיסים ואליו נדרש לצרף את כלל המסמכים הנדרשים הרלוונטים לרבות טופסי 106, תלושי שכר, אישורים על תרומות ואישורים על הפקדות לגמל או פנסיה.

בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות

תהליך זכאות החזר מס לעצמאיים

עבור עצמאיים יש הבדל. עצמאיים עשויים להיות זכאים לקבלת החזר מס כאשר יש הבדל בין המקדמות ששולמו בפועל במהלך השנה לבין המס שהם חבים בהתאם לחישוב השנתי. מדובר בתהליך יותר מורכב עבור עצמאיים הכרוך בהגשת דוח שנתי מלא, הכולל בתוכו את כלל ההכנסות וכלל הוצאות העסק, דוחות רווח והפסד, אישורים על תשלומים שבוצעו כמו למשל ביטוח לאומי ומע”מ. במידה ואכן נמצא כי שילם העצמאי יותר מהנדרש, הרי שניתן יהיה להגיש בקשה להחזר מס על ידי טופס 1301 לצד מסמכים תומכים, כמו למשל רישומים של הכנסות, תשלומים, הוצאות מוכרות ועוד.

בדיקת החזרי מס

בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות הינה פעולה אשר מאפשרת לכל אחת וכל אחד לבדוק האם אכן הם זכאים לקבלת החזר מס הכנסה מהמדינה. בדיקה זו יכולה להתבצע דרך אתר רשות המיסים, באינטרנט, על ידי הזנת תעודת זהות לצד פרטים אישיים נוספים. כך למעשה ניתן לקבל אינפורמציה מהירה ומדויקת על מצבכם הכספי אל מול רשויות המס. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי במידה ואכן נמצאתם זכאים לקבלת החזר, יהיה עליכם להגיש בקשה פורמלית להחזר הכספים בצירוף של מסמכים רלוונטיים אשר מפרטים את הסיבות לזכאות שלכם.

מאמרים נוספים

למי מגיע החזר מס מהמדינה?

במידה ושילמתם מיסים יותר מדי מהנדרש בהתאם לחוק במדינת ישראל, הרי שמגיע לכם לקבל החזרי מס. בין אלה, עשויים גם להיכלל אנשים שקיבלו תשלומים חד פעמיים כמו למשל פיצויים או בונוסים, שכירים שעבדו בחלק מהשנה, עצמאיים שנדרשו לשלם מקדמות מס גבוהות מהנדרש, גמלאים אשר זכאים לקבלת החזר מס שבח לגמלאים וגם אלו שתרמו למוסדות מוכרים ו/או הינם זכאים לנקודות זיכוי מסיבות כאלו ואחרות, כמו למשל סטודנטים, חולי ועוד.

איך מבצעים בדיקת החזר מס הכנסה לפי תעודת זהות?

על מנת שניתן יהיה לבצע בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות, עליכם להיכנס קודם כל לאתר רשות המיסים ולמלא את כלל הפרטים הנדרשים, לרבות תעודת זהות, שנה רלוונטים ויתר נתונים אשר נדרשים למען הערכת הזכאות שלכם. לאחר שהוזן המידע, תבצע המערכת חישוב אוטומטי ובהתאם לכך היא תציג בפניכם את התוצאה. במידה ואכן נמצא כי הנכם זכאים לקבלת החזר מס הכנסה, הרי שתוכלו להגיש בקשה מסודרת ולקבל ישירות לחשבון הבנק שלכם את הכספים.

האם צריך מסמכים נוספים להגשת הבקשה?

בהחלט יש צורך במסמכים נוספים להגשת הבקשה. על מנת להגיש בקשה לקבלת החזר מס, עליכם לצרף מגוון מסמכים אשר תומכים בזכאות שלכם לקבלת החזר. בין המסמכים הנדרשים ניתן למצוא תלושי שכר מכל מקומות העבודה, דוח שנתי לעסקים עצמאיים, אישורים בגין הפקדות לפנסיה, תרומות, ביטוח חיים, אישורי ניכוי מס במקור ועוד. המסמכים הללו מסייעים להוכיח את טענותיכם לגבי זכאותכם להחזר כספי.

עד מתי ניתן לעשות בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות?

בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות למעשה ניתן לבצע עד 6 שנים רטרואקטיבי. משמעות הדבר היא שבמידה ושילמתם יותר מס ממה שנדרש על פי חוק לאורך 6 השנים האחרונות, עדיין ניתן להגיש בקשה להחזר מס ולקבל את הכספים המגיעים לכם. ככל שתמהרו להגיש את הבקשה, כך תבטיחו שלא תפסידו את הזכאות להחזר כספי.

סקר שוק – באילו חברות ניתן להסתייע?

מצד אחד, מדובר בתהליך שניתן לבצע אותו באופן עצמאי באינטרנט. יחד עם זאת, ככל ומדובר בהגשה של בקשה להחזר מס, עליכם לקחת בחשבון שלמרות שניתן לעשות זאת לבד, הבירוקרטיה עשויה להיות מסורבלת, לעיתים לא פשוט למלא לבד בצורה נכונה ומדויקת בכל פרט ופרט של הטפסים הנדרשים, לעיתים עשויים לפספס דברים שעשויים הלכה למעשה לשלול את הזכאות. לכן, ניתן להסתייע בחברות וסוכנויות אשר יכולות לסייע לכם בתהליך בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות, חברות המספקות שירותי ייעוץ, סיוע בהכנה מלאה של כלל המסמכים הנדרשים והגשה של הבקשה בצורה מסודרת, נכונה ומדויקת ככל הניתן. מומלץ לבצע סקר שוק ולבדוק את המוניטין של כלל החברות השונות לפני שבוחרים מלכתחילה מי יסייע לכם בתהליך (אם בכלל), על מנת להבטיח שאתם מקבלים שירות אמין ומקצועי. הנה כמה מהחברות העוסקות בהחזרי מס: חברת Wintax (ווינטאקס), אינדיגו פיננסים, FINUPP, Taxes-Refund, טקס שירותים פיננסיים ועוד.

בכל מקרה, כאשר אתם מבצעים בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות או כל סוג בדיקה של החזרי מס באשר הם, מומלץ לעשות זאת עם אנשי מקצוע מומחים שיוכלו לסייע לכם מתחילת הדרך עד סופה, לרבות שלב מילוי הטפסים, ההתעסקות, הבירוקרטיה, עד לקבלת הכספים.מדובר בתהליך אשר עשוי לחסוך עבורכם כספים רבים ולאפשר לכם לקבל את הכספים המגיעים לכם בחזרה. במידה ושילמתם יתר מידה את המיסים, או אם יש לכם נסיבות המזכות בהחזרי מס, וודאו מבעוד מועד האם אתם אכן זכאים. תן-לי השוואת ביטוחים כאן בשבילכם ולמענכם למידע נוסף והמלצות בנושאים רבים – אל תחכו לדקה התשעים, בידקו עוד היום את זכאותכם להחזר מס!

שאלות נפוצות

איך אני מקבל החזר מס?

על מנת לקבל החזר מס, עליכם יהיה לבצע קודם כל בדיקת החזר מס הכנסה לפי תעודת זהות, או כל החזר מס רלוונטי באתר האינטרנט של רשות המיסים. לאחר שהזנתם את כלל המידע הנדרש באתר, במידה ונמצאתם זכאים לקבלת החזר יהיה עליכם להגיש בקשה פורמלית לצד צירוף כלל המסמכים הרלוונטיים הנדרשים לצורך כך.

מתי אני זכאי להחזר מס?

במידה ושילמתם יותר מדי מיסים מסיבות שונות במהלך השנה, הרי שהנכם עשויים להיות זכאים לקבלת החזר מס. הסיבות לכך לעיתים קרובות כוללות בין היתר שינוי במצב התעסוקתי (למשל תקופה של חופשה ללא תשלום, מעבר בין מקומות עבודה, מה שעשוי להוביל לתשלום יתר של מס הכנסה). חישוב שגוי של נקודות זיכוי עשוי להיות גם הוא גורם משמעותי, כך למשל במידה וטרם עדכנתם את רשויות המס אודות הולדת ילד / מצב אישי (נישואין / גירושין…) או אפילו קבלת תואר אקדמי, ייתכן ולא נצברו לכם בהכרח כלל נקודות הזיכוי המגיעות לכם, מה שעשוי להוביל לתשלומי יתר. בנוסף לכך, הפקדות לקופות גמל, קרנות פנסיה או קרנות השתלמות עשויות גם הן להקנות לכם את הזכות לקבלת החזר מס, כמו גם תרומות למוסדות המוכרים ע”י מס הכנסה ועוד.

מתי ניתן להגיש החזר מס לשנת 2024?

את הבקשות להחזר מס לשנת 2024 ניתן להגיש החל מחודשים ינואר-פברואר לשנת 2025 כאשר מעודכן באופן מלא המידע השנתי של רשות המיסים. הגשת הבקשה להחזר מתבצעת לצד הצגה של אישורים וטפסים רלוונטיים, כמו למשל טופס ריכוז נתוני שכר (טופס 106) שח המעסיקים, אישורים על הפקדות לקופות גמל / קרנות פנסיה, תלושי שכר, אישורים על תרומות למוסדות מוכרים ועוד. ניתן להגיש את הבקשה להחזרי מס עד 6 שנים אחורה, כלומר, עבור שנת 2024 ניתן להגיש עד לסוף שנת 2030 – אל תחכו לרגע האחרון.

 

***הערה חשובה: אין להסתמך על כל הנאמר במאמר זה בלבד, יש להתייעץ עם אנשי מקצוע רלוונטיים בכל הנוגע לעניין בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות.

קטגוריה ראשית: מיסים

תוכן עניינים

ביטוח חיים למשכנתא מחיר

ביטוח חיים למשכנתא – מה המחיר?

ביטוח חיים למשכנתא הכרחי לקבלת משכנתא, מהם המחירים? הבנקים דורשים מכל לקוח שמבקש לקבל משכנתא לבטח את עצמו בביטוח משכנתא. הביטוח נועד להבטיח לבנק את

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

קבל שיחת ייעוץ חינם!

מלא/י את הטופס מטה, וניצור איתך קשר בהקדם.