כמה עולה ביטוח לקטנוע? אופנועים וקטנועים הם כלי תחבורה דו גלגליים מהנים ופופולריים מאוד בקרב נהגים רבים שאוהבים לרכב בשטח או בכביש, בנוסף לכך שדו גלגלי מהווה חלופה אולטימטיבית לכלי תחבורה בעל 4 גלגלים עצם היותו מהיר קטן ונגיש.
עם זאת, כל רוכב יודע שעם כל היתרונות הללו הוא גם חשוף יותר לפגיעות ותאונות ופציעות בצורה משמעותית, כאשר כלי התחבורה הדו גלגלי יותר חשוף ופתוח ואינו סוגר ומוגן על ידי ״4 קירות״, כמו רכב, ולכן עליו להשתמש בקסדה ומגינים נוספים על פי חוק בכדי להגן על גופו.
עקב הסיבות הללו, קיימים כיום הביטוחים כמו ביטוח לקטנוע 125, ביטוח לאופנוע 125 או כל דו גלגלי אחר, אשר כה חשובים ואף חובה בגדר החוק.
בין היתר, לפי הרשות לבטיחות בדרכים והנתונים הנבדקים, מרבית התאונות היא בקרב רוכבים על דו גלגליים וגבוהה פי חמש מתאונות בקרב נהגים על רכבים רגילים, שזוהי סיבה קריטית נוספת לבטח את עצמכם ואת כלי התחבורה הדו גלגלי שלכם מפני נזקים לגופכם או לכלי עצמו, מאחר וגם אם לא תמיד האשמה חלה עליכם- העלות עדיין גבוהה מאוד על הנזקים לכל הצדדים ולכן כדאי להיות מכוסים.
ביטוח חובה לקטנועים בתור התחלה
ביטוח חובה כשמו הוא, חובה על פי חוק לכל נהג ורוכב על כלי תחבורה על כביש, ומגן על הנהג מפני כל נזק גופני, כמו גם על כל מי שנסע עם הנהג ברכב או על הולכי הרגל המעורבים בתאונה.
על פי חוק, לעומת שאר סוגי הביטוחים- אסור לנהג או רוכב לנהוג ללא ביטוח חובה. השאר הם בגדר המלצה ונתונים לבחירתו של בעל הרכב.
מחירי הביטוח נקבעים לפי סוג כלי התחבורה, כאשר ביטוח לקטנוע 125 כמו גם ביטוח לאופנוע 125- הינם גבוהים משמעותית מביטוח לרכב רגיל בעל 4 גלגלים, וזאת עקב הסיכון הכרוך ברכיבה החשופה, הגבוה משמעותית מנהיגה ברכב שהוא סגור ומוגן.
מאמר חיצוני: קבל הלוואה לרכישת רכב חדש
למה החוק מחייב רכישה ותשלום על ביטוח חובה?
חשוב להבין שכמות הנפגעים כמו גם הפוגעים שהם רוכבים היא גדולה מאוד וגבוהה משמעותית ממה שאצל נהגים ברכבים רגילים, ולכן גם תקופות השיקום והחומרה שלהם בבתי חולים או בכלל.
העלויות של הטיפולים בנפגעים בבית חולים עקב פציעות מתאונות על דו גלגליים הינן גדולות מאוד ועל הביטוחים לכסות אותם.
תפקיד הביטוח הוא לכסות את העלויות הגבוהות בבתי החולים והאנשים הפרטיים באופן כללי כך שלא יקלעו לקשיים כלכליים בין אם באשמתם או לא בעת הרכיבה ותקרית התאונה.
למה המחיר כל כך גבוה לביטוח על דו גלגלי?
כמה עולה ביטוח לקטנוע זו לא השאלה הנכונה כי חשוב להבין שככל שהסיכון גבוהה יותר, כך גם עלות הכיסוי הביטוחי.
ישנן חברות רבות שמעניקות כיסוי ביטוחי לכלי רכב, אך מעטות החברות שמעניקות כיסוי לדו גלגליים- בין הבודדות שכן היא חברת ״הפול״.
המון חברות לא מעוניינות ומסרבות לבטח דו גלגליים עקב הסיכון והעלות הכרוכה בכך.
אתר הר הביטוח מאגד בתוכו את כל חברות הביטוח ומפרט את התנאים העלויות של כל אחת מהן לפי הצרכים של הלקוח, ןלכן כדאי לחפש באתר ולהיעזר במידע הרחב והמפורט בו אם אתם מעוניינים לבדוק מי ואיזו חברה מעניקים ביטוח לקטנוע 125, ביטוח לאופנוע 125 או כל כלי תחבורה דו גלגלי גדול יותר או אחר.
כמו כן תוכלו למצוא שירותים שימושיים באתר הר הביטוח, שם תוכלו לבדוק כפל ביטוחים, מה שיעשה לכם קצת סדר במיוחד אם יש לכם כמה ביטוחים מסוגים שונים לכל מטרה, וזאת על ידי הזנת הפרטים המזהים שלכם בפשטות במערכת האתר שלהם.
אביזרי בטיחות
מעבר לביטוחים השונים, ישנם כמה אביזרי חובה לכל רוכב על דו גלגלי לצורך שמירה על בטיחותי הגופנית- כמו כפפות רכיבה וקסדה.
בזמן שכפפות רכיבה אינן מהוות רק פריט אפונתי אלא הכרחיות לשמירה על בטיחותו של הרוכב כמו גם החימום הראוי של ידיו ואצבעות ידיו בזמן הרכיבה- מה שיתרום לדיוק הרכיבה והשימוש העיקרי בידיים שלו- הכפפות אינן בגדר חובה על פי חוק.
לעומת זאת הקסדה כן חובה.
הקסדה רשומה בגדר חובה והיעדרה כרוך בקנס ועבירה על החוק.
היא מהווה אביזר בטיחות לראשו של הרוכב בעת נפילה והחלקה כאשר הראש הכתפיים והידיים הם הראשונים לפגוש את הקרקע בזמן נפילה.
חשוב לבחור קסדה אשר מכסה את כל הראש ולא רק כפריט עיצובי שמכסה רק חצי ראש, רק כי הוא יפה.